ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Θέμα 1: Πληρωμή ΙΑΤΑ με επιταγές

Η ΙΑΤΑ Ελλάδος μας ενημέρωσε τηλεφωνικώς ότι η Eurobank θα δέχεται κατάθεση επιταγών στον λογαριασμό της ΙΑΤΑ. Σε περίπτωση που κάποιο κατάστημα της αρνηθεί την είσπραξη επιταγής (της ιδίας ή άλλης τράπεζας) ενημερώστε αμέσως την IATA Ελλάδος ή τις Ενώσεις μας.

Παραμένει όμως ανοικτό το θέμα αν οι επιταγές θα πληρωθούν όταν θα φθάσουν στο συμψηφισμό των τραπεζών. Έως αυτή την στιγμή και εξ όσων γνωρίζουμε δεν λειτουργεί μηχανισμός που να διασφαλίζει την πληρωμή με την συναίνεση του εκδότη. Ευελπιστούμε το θέμα να λυθεί ως αύριο και να εφαρμοστεί η ΠΝΠ. Άλλως οι επιταγές επιστρέφονται απλήρωτες. Η ΙΑΤΑ Ελλάδος είναι ενημερωμένη για το πρόβλημα αλλά δεν γνωρίζουμε ακόμα πως θα χειριστεί τέτοιες περιπτώσεις και τις τυχόν επιπτώσεις. Συνεχίζουμε την επικοινωνία και Θα σας ενημερώσουμε για τις εξελίξεις.

Θέμα 2 Refunds και επιστολή

Όπως γνωρίζετε η ΙΑΤΑ στο αίτημα των ενώσεων μας για παράταση της προθεσμίας πληρωμών στις 16 Απριλίου 2020, είχε μια ομολογουμένως άκαμπτη στάση, με μόνη ένδειξη ανοχής την δήλωση πως θα αντιμετωπίζει τα τουριστικά γραφεία με ευελιξία έτσι ώστε να μειώσει το βάρος της έλλειψης ρευστότητας που πρέπει να διαχειριστούν. «Ο Agency Administrator θα επεξεργάζεται κάθε περίπτωση ξεχωριστά και όταν το κρίνει απαραίτητο θα δίνει παράταση σε τουριστικά γραφεία που αδυνατούν να καλύψουν είτε εξ’ ολοκλήρου είτε μερικώς τις υποχρεώσεις τους εμπρόθεσμα.»

Με δεδομένη την ανασφάλεια που προκαλεί η στάση της ΙΑΤΑ αλλά και μεμονωμένων αεροπορικών εταιρειών καθώς μονομερώς δεν ακολουθούν τη συνήθη διαδικασία για τα refund αλλά και επειδή τα ποσά που παρακρατούνται δεν είναι ασφαλή σε περίπτωση πτώχευσης κάποιας αεροπορικής εταιρείας – κάτι που δεν αποκλείεται να συμβεί υπό τις παρούσες συνθήκες – σας αποστέλλουμε ενδεικτικό υπόδειγμα επιστολής προς την ΙΑΤΑ, το οποίο σας συστήνουμε να αποστείλετε με την καταβολή των υποχρεώσεων σας στις 2 Απριλίου υπόψη: ΙΑΤΑ Europe Management στο στο IATA customer portal www.iata.org/cs.

Θέμα 3 – Συγκέντρωση στοιχείων

Παρακαλούμε να αποστείλετε το συντομότερο δυνατόν, στο email: hatta@hatta.gr, τα πιο κάτω στοιχεία που θα χρησιμοποιηθούν σε περαιτέρω ενέργειές μας:

Τίτλος Τουριστικού γραφείου:………………………
Kωδικός ΙΑΤΑ: ………………………………………..
Amount of processed refunds due :……………….. in Euros
Amount of non processed refunds ……………….. in Euros

Θέμα 4 – Αρνητικό BSP

Παρακαλούμε ενημερώστε μας, στο email: hatta@hatta.gr, σε περίπτωση που έχετε “αρνητικό BSP” δηλαδή πρέπει η ΙΑΤΑ να σας επιστρέψει χρήματα και δεν το πραγματοποιήσει έως τις 2/4/2020.

Θέμα 5 – Ανάλυση των επιπτώσεων της κρίσης στις αεροπορικές εταιρείες

Σας επισυνάπτουμε ενδιαφέρουσα ανάλυση των επιπτώσεων της κρίσης στις αεροπορικές εταιρείες της ΙΑΤΑ.

Previous Article UPDATE 31/03: Ανάλυση για την ένταξη / εφαρμογή των μέτρων στήριξης για εργαζόμενους και εργοδότες
Next Article COVID-19: IATA - BSP Επιταγές & Αρνητικό BSP

RELATED ARTICLES